Älska igen

Sitter här i måndagsnatten. lite sentimentalt drömmande och känner att jag bara måste skriva ner ytterligare någon text. Så här kommer Älska igen från debutalbumet "Toni Holgersson" från 1989.

Älska igen


Varje ord du ger till mig,

varje smek av din hand,

varje bild du visar mig

tar mig närmre inåt land

Jag vill binda en krans

av sommar till dig,

fästa blommor i ditt hår

Du säger:

När löven faller, kysser

jag dig och går


Då måste du resa,

fylla dina ögon med ljus

Jag ber dig: Ta mig med,

inget binder mig här

vid detta mörka hus

Jag hör nattens lockande ton,

de älskandes skratt

och en zigenarfiol

Jag bär en längtan,

en brännande eld

Tog tåg efter tåg,

fann endast ekot

av mig själv


Jag vill älska igen,

stiga ur aska och sot

Jag vill älska igen,

resa mig från korsets fot


Kärlek, kärlek,

jag tillbeder dig

som gud, frälsning

befria mig

Blås i mitt öra

vad jag vill höra

Blöt...min kropp

Skjut...ditt skott


Jag följer dig till London,

till Paris eller Rom

Mot dunkla hotellrum

eller mot nätter

under stjärnorna vid mon

Lämnar du mig ska jag söka dig

i varje stad, i varje hamn

Jag står längst ut på kajen

viskande...ditt namn


Jag vill älska igen...

image23


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0