En dröm mellan 4.00 & 5.00

Fyller på med ytterligare en fin text nu när jag ändå är igång... Ännu en från skivan Louise & kärleken;

En dröm mellan 4.00 & 5.00


Säg mig Louise vad tänker du på,

 vad tycker du dig se

Du sitter under trädet vi sa var vårt

Är det minnen som får dig att le

Jag minns också varje natt mellan 4.00 & 5.00

Då väcks jag av hjärtslag och av ditt skratt

När du är på väg hem


O pojkarna, dom följer dig för att få drömma vid dina bröst

När dörren slår, då ringer du mig

Allt naket blir kvar i din röst, i din röst


Du säger det är av tomhet, det är av tvång

Jag har hört allt förut

Och kanske är det därför jag skriver denna sång

För jag är bitter, jag är trött och sjuk

Och du, vi har inget mer att säga varann

Finns ingenting mera att ge, det du vill ha är utbytbart

Och varje natt kan jag se


Jag kan se pojkarna som följer dig för att få drömma vid dina bröst

När dörren slår, då ringer du mig

Allt naket är kvar i din röst, i din röst


Jag kan se pojkarna...


Jag kan se pojkarna...

image29


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0