Ett sista brev till Louise

Dags att passa på o fylla på med ytterligare en text när jag nu har en liten kort stund över. Här kommer ännu en sång från Louise och kärleken...

Ett sista brev till Louise


Jag skriver om dig som om en hägring

Som om nåt jag aldrig kan nå

Och jag sjunger drömmen om kärlek

Som om en frälsning aldrig kan få


Och du lyssnar med kinder våta

Från två bittra hål

Dina ögon dom tog jag till stjärnor

Nu söker jag vart jag går


Jag drömmer om dig, men vaknar ej

när du skrattar och ler

Så jag springer bort, och du säger helt kort

att du aldrig älskat mig mer


Och jag diktar om andra som ler som du

Och jag smakar andra som smakar din hud

Och frågar nån då vet jag ej

varför jag älskar och förnekar dig


Jag kan drömma om att sova

puls mot puls, att vakna i din blick

Och jag önskar jag vore en annan då

Att du ska ha glömt den dag jag gick


Jag drömmer om dig, men vaknar ej

när du skrattar och ler

Så jag springer bort, och du säger helt kort

att du aldrig älskat mig mer


Kommentarer
Postat av: yvonne

Precis allt från Louise och kärleken är bara underbart

2008-02-07 @ 21:11:49
Postat av: Anders

Visst är det! Jag har lite svårt att gradera skivorna, tycker att alla är så himla bra. Lite varierande beroende på humör vilken som passar allra bäst för stunden...

2008-02-07 @ 21:41:38
URL: http://toniochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0