Lång väg

Nu jäklar, vad jag var på hugget inatt... Här kommer ännu en text från Tonis debutalbum. För övrigt, naturligtvis enligt mig, den bästa svenska debutskivan genom tiderna. Inte så överraskande att jag tycker det kanske...

Lång väg


Vi har många mil att vandra

för att nå toppen av detta berg

för att som du säger leva som andra,

födda med trygghet i sin märg


Det är mycket som får mig att tvivla,

Ibland vill jag bara kasta mig ut

           och

förföras av vindar

           och

lämna dessa branta stup


Vi har en lång väg att gå

Bara dom som älskar,

bara dom som älskar kan förstå

Jag såg allt i en dröm

Jag såg oss två


Vi har manat på varandra,

bör hjälpas åt tills vi hittar hem

Och minnas varför vi älskade,

orkar du, min vän?


För jag behöver dina ord,

jag behöver allt ditt mod

Här i vilan inför gryningen,

Natten kyler ner mitt blod


Vi har en lång väg att gå...


Jag har aldrig varit så svag som nu,

kanske heller aldrig så stark

Har aldrig stått så naken,

det här är jag

Det här är allt


Vi har en lång väg att gå...

image22


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0