Marias visa - Toni Holgersson

Som jag misstänkte så blev det några dagar utan aktivitet på bloggen... Dags att fylla på med ytterligare en text från skivan Louise och kärleken. En av alla underbart vackra kärlekssånger skrivna av Toni Holgersson.

Marias visa


Jag vill sjunga dig en visa och sitta här ända tills

natten stilla sänker sig och våra vägar skiljs

Natten stilla sänker sig och våra vägar skiljs


Ja, då viskar träden varandras sägner och i ett sken

av silver ska du sköljas, din hud blir farligt len

I silver ska du sköljas, din hud blir farligt len


Som natten blir till gryning,

som gryning väcks till dag

Och som dag svalnar mot kväll

Så vänder vi ännu ett blad

Som dag svalnar mot kväll,

vänder vi ännu ett blad


Så spring nu hem Maria, nån söker i natten din hand

Spring nu hem Maria och glöm dessa läppars brand

Spring nu hem, glöm denna sång om ditt namn


Som natten blir till gryning,

som gryning väcks till dag

Och som dag svalnar mot kväll

vänder vi ännu ett blad

Som dag svalnar mot kväll

så vänder vi, så vänder vi ännu ett blad


Att mötas i livet och älska, man skiljs och man gråter en del

Ja, det ges och det tas Maria, mest av en längtan att bli hel

Det ges och det tas Maria av en längtan, av en längtan att bli hel


Som natten blir till gryning,

som gryning väcks till dag

Och som dag svalnar mot kväll

Du, så vänder jag ännu ett blad


Ja, som natten blir till gryning,

som gryning väcks till dag

Och som dag svalnar mot kväll

Så vänder vi ännu ett blad


Ja, som natten blir till gryning,

som gryning väcks till dag

Och som dag svalnar mot kväll

så vänder vi ännu ett blad

Och som dag svalnar mot kväll

vänder vi , vi vänder ännu ett blad



Tack för ordet...

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja återigen en fin text. Denna gång med ett fantastiskt namn! ;-)

2008-02-19 @ 00:23:49
URL: http://justmyshit.blogg.se
Postat av: Anders

Haha... Jo visst är det så... :-)

2008-02-19 @ 01:00:59
URL: http://toniochjag.blogg.se
Postat av: Sara

Ååå tack för en sån underbar blogg... älskat Toni sen barnsben... ! Glömmer aldrig när jag träffade honom i verkligheten en gång, då var jag i 20-årsåldern, han kom emot mig bland gemensamma vänner och såg rakt på mig och jag trodde jag skulle dö. Min stora idol men så trasig då. Ett par öl senare stötte han på mig men jag såg bara hans nergång och alkohol och droger och jag kände bara.... nej jag vill inte... sen hörde jag att han kom tillbaka till livet igen och jag är bara så - oändligt tacksam för att du har hans texter, jag har letat efter Louise och kärleken på Ginza, jag har det på LP men inget att spela den på.

2011-01-10 @ 22:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0