Din doft i min hand

image12


En underbar låt med en underbar text...

Din doft i min hand

Det är söndag vid tolv på krogen

Och jag blåser imma över allt som var

Tysta män hänger över tidningarna på borden

Tömda glas håller pulsen kvar


Du kan nog aldrig förlåta

och jag kan nog aldrig bli fri

från min skuld och alla lögner

och allt sånt jag valt att leva i


Och jag har rest så många gånger,

gett så många kvinnor ditt namn

Varje gång just innan solen gick upp

Då saknade jag din doft i min hand


Nu sitter jag här med mina sånger

och så många brev jag aldrig sänt

Och jag sjunger tyst för nån i huset mittemot

som ännu liksom jag har ljuset tänt


Jag kunde nog aldrig riktigt se dig,

jag vågade nog aldrig förstå

Att din verklighet  ville ge mig

Är den enda som finns nu som då


Det är söndag vid tolv på krogen

Och jag blåser imma över allt som var

Tysta män hänger över tidningarna på borden

Tömda glas håller pulsen kvar


Och jag har rest så många gånger,

Jag har gett så många kvinnor ditt namn

Men alltid just innan solen gick upp,

då saknade jag din doft i min hand

Alltid just innan solen gick upp,

då saknade jag din doft i min hand




Kommentarer
Postat av: Helena

Älskar denna låten!! Har fått en "Biker" att gilla den...alltså måste den va bra!!! :-)

2008-02-05 @ 11:08:20
Postat av: yvonne

Alltid just innan solen gick upp
då saknade jag din doft i min hand

Så vackert och man känner hans längtan.

2008-02-05 @ 19:25:33
Postat av: Anders

Å Tonis vägnar tackar jag för era snälla ord... Det här är en av mina personliga favoriter, så extra kul att ni uppskattar den oxå.

2008-02-05 @ 19:32:00
URL: http://toniochjag.blogg.se
Postat av: Birgitta

så fantastiskt talande,saknar din doft i min hand.....vilken poesi.Jag kan lyssa gång på gång och inte tröttna på den. En ny samlingsplatta är på sin plats.....denna spår nr 1.

2010-06-28 @ 22:54:21
Postat av: Birgitta

så fantastiskt talande,saknar din doft i min hand.....vilken poesi.Jag kan lyssa gång på gång och inte tröttna på den. En ny samlingsplatta är på sin plats.....denna spår nr 1.

2010-06-28 @ 22:55:49
Postat av: Anders

Birgitta: En av mina personliga favoriter, och speciellt då uttrycket: "Din doft i min hand!" Den ryymmer så mkt, och ger fina bilder i huvudet. :-)

Jättekul att du kommenterar! Mycket uppskattat!

2010-06-28 @ 22:57:40
URL: http://toniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0