Innan natten kommer

Fick ett glatt besked från Toni att han lagt till ytterligare två låtar på sin MySpace-sida, trevligt! Gå gärna in och lyssna... Länk nere i högra spalten.

image16
 
Från skivan Psalmer kommer här texten till Innan natten kommer, text av J. Jonsson och musik av P. Harling. Sjungs på skivan av Toni Holgersson och Irma Schultz Keller.

Innan natten kommer

Innan natten kommer vill jag tacka
För den dag du gav, dem som jag mötte
För ett liv som mognat något, Herre,
vill jag tacka

Innan natten kommer vill jag tänka
På dem som nu ler i kärleksglädje
Och på dem i ensamheten, Herre,
vill jag tänka

Innan natten kommer vill jag bedja
För den jord vi fått men smutsat, skövlat
För vår värld som väts av tåtar, Herre,
vill jag bedja

Innan natten kommer vill jag lämna
Allt tillbaks åt dig att älska, värna
Allt åt dig, vår tro, vårt tvivel, Herre,
tag emot det


Tack för ordet!

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

Underbar ( :

2008-01-28 @ 20:53:30
URL: http://empemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0