Jag smakade på döden en dag

Jaha, ytterligare några dagar har gått utan att det har blivit nåt nytt inlägg här, så det är väl dags att plita ner en ny text igen. Så här kommer en text som Cornelis Vreeswijk har skrivit och Toni har tonsatt.

Jag smakade på döden en dag

Jag smakade på döden en dag.
Den smakade inte illa.
Mitt hjärta det slog sporadiska slag
och jag var inte längre jag.
Jag låg stilla.

Det var en klocka som slog pling, plingeli, pling.
Det lät som under vatten.
Omöjliga dofter dom svävade kring.
Jag kände doften av ingenting
komma i natten.

Jag smakade på döden en dag.
Den smakade inte illa.
Mitt hjärta det slog sporadiska slag
och jag var inte längre jag.
Jag låg stilla.

Det var en klocka som slog pling, plingeli, pling.
Det lät som under vatten.
Omöjliga dofter dom svävade kring.
Jag kände doften av ingenting
komma i natten.

Glöm nu inte att köpa Tonis skivor... Samlingsskivan Eftersänt 90-94 är en bra skiva att börja med. Där finns många pärlor samlade.

image15

Kommentarer
Postat av: Maria

Kom osökt att tänka på Big Fish.

2008-01-20 @ 02:25:07
URL: http://justmyshit.blogg.se
Postat av: Anders

Jag lyssnade ju aldrig speciellt mycket på Big Fish, men du kanske kan uppdatera mig...

2008-01-20 @ 03:32:46
URL: http://toniochjag.blogg.se
Postat av: Maria

Bara att ladda hem. Det jag syftar på är textraden: "För jag vill smaka döden då och då"

2008-01-20 @ 16:52:36
URL: http://justmyshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0