Om du vill så håller jag tiden still...

Så var det då äntligen dags.... som ni har väntat, jag har hört era förtvivlade rop på att någon äntligen ska ta mod till sig och känna kraften att orka förmedla känslan. Men nu, nu äntligen är det dags.....

Min hyllning till den störste svenske skalden genom tiderna....

TONI HOLGERSSON

-Vem? Säger några förvirrade och fullkomligt okulturella människor som troligtvis tillbringat dom senaste 15 åren i en garderob.

Tillhör du en av dessa förtappade människor så får jag bara beklaga och hoppas att du tar dig tid att upptäcka denna stora poet. Den bästa svenska trubaduren genom tiderna! Många protesterar säkert och hävdar att Cornelis, Fred eller kanske Evert är störst, men till er kan jag bara säga att -Tyvärr, ni har fel. I varje fall enligt mig. Toni har en känsla och inlevelse som ingen annan har. Han sjunger direkt ur hjärtat på ett sätt som bara en man med ett hårt förflutet kan göra.

Den här bloggen kommer troligtvis inte innehålla så värst mycket annat än just det den heter, Toni och jag, det blir nog mycket texter, både Tonis och nångång då och då egna.

För att slippa ha ett alltför brustet hjärta av att inte kommit till skott med det här så startar jag med Tonis egna ord:

"Jag skrev det här till dig, alldeles för sent,
för sent för att hålla nåt samvete rent.
Det är som det är och det blir som det blir.
Ibland har man nog av sitt eget liv..."

(Text från Bills sång av Toni Holgersson)

Ja, det var en början. Välkomna!

414477-1


Kommentarer
Postat av: Maria

Vackert och välkommen till bloggvärlden!

2008-01-06 @ 00:54:27
URL: http://justmyshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0