Som regn sköljer rent

Till slut så kommer det då en uppdatering av min sorgligt eftersatta blogg...

Från debutalbumet kommer här texten till ännu en musikalisk pärla; Som regn sköljer rent

Dansa du din dödens dans,
dansa inför publik
Skriv med ett skott
ditt fega slut
Ligg sen lugnt
och
ligg lik
Det är ingen här
som minns dig sen,
din grund var en chimär
Och ditt låtsasliv,
det är slut
Hon är förlorad och kär

Du sa att du brann
och
att du brände folk
och
du sa det som försvar
Med eld bränner till aska,
bränner grå, bränner död
I mig blev ingenting kvar

Så jag skänker mina dikter
till grå moln
och
hoppas att regnet sköljer
rent
gatorna
och
staden här
och
minnet av din blick
jag såg allt
men
försent


Kommentarer
Postat av: L

fin...

2008-07-22 @ 23:49:47
Postat av: Anders

L: Jo!

2008-07-23 @ 11:16:53
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: renee

jag saknar han så mycke!!!han var en stor del av mitt liv då kanske föör stor??

2008-11-02 @ 15:17:24
Postat av: Anders

renee: Toni kan aldrig bli FÖR stor i ens liv... :-) Ny platta på gång dessutom, håll utkik!

2008-11-02 @ 20:43:34
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0