Inga tårar kvar

Inga tårar kvar (från albumet Blå andetag)

Du har inga tårar kvar
Vad jag än frågar får jag samma svar
Du har inga tårar kvar
Säg mig vem tror du har

Han kom in i rummet där vi stod
Små fötters avtryck spår i blod
Jag önskar att han inget förstod
Jag önskar att han allt förstod

Att man kan gå så vilse ibland
Att man tror sig kunna fly
ut ur sin egen hand
Nu har jag ett ärr
och han nåt som försvann
Det är nånting i hans blick
som aldrig mera kommer fram

Jag har inga tårar kvar
Vad du än frågar får du samma svar
Ja, jag är ett barns far
Ibland önskar jag för hans skull
att jag inte längre var

Du har inga tårar kvar...


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej!

Hittade hit när jag googlade på Toni =) Han är verkligen underbar! Hans musik berör på ett speciellt sätt. Han är nog för mig vad Winnerbäck är för andra. (Winnerbäck är bra, men kommer aldrig att bli någon 'Toni' för mig!)

Hur är din 'relation' till honom?

Såg nu att han ska spela i sthlm under hösten och jag blev sjukt sugen att åka och lyssna på honom. Har aldrig sett honom live. Har du?

Mvh Mikaela

2009-10-03 @ 13:37:13
Postat av: Anders

Mikaela:

Hej! Vad kul att du hittat till bloggen. Finns massor med gamla inlägg (texter o annat) att läsa. :-)

Jag känner igen mig i din beskrivning av Toni/Winnerbäck, det är samma här.

Jag siktar på att försöka hinna med några av spelningstillfällena under hösten. Såg honom i Kalmar 1 maj, underbart bra! (vad annars!?)

2009-10-03 @ 15:46:32
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0