Drömmer och faller







Från skivan Lyckliga slut (1994) hämtar jag nästa text:



Drömmer och faller

 

Det här är kärlek, säger hon tyst

Det här är en nattflykt, säger jag, och du vill bara bli kysst

Det här är vackert, det är som att brinna ut

Det här är som nattguld, säger hon, låt det aldrig ta slut

 

Vi drömmer, vi drömmer

vi faller, vi faller

Vi behöver nåt

som tar oss bort

men vi drömmer, vi drömmer

vi  faller, vi faller

och vi behöver nåt

som tar oss bort

 

Jag har levt på krogar och på bänkar i stan

Jag har tröstats av dessa damer som undrat,

hur man har haft det som barn

och jag har spelat alla spel på en skälvande mark

Men ni har väl aldrig sett min dotter leka saga i en park

 

Jag drömmer, jag drömmer

Jag faller, jag faller

och jag behöver nåt

som tar mig bort

Jag drömmer, jag drömmer

 jag faller, jag faller

och jag behöver nåt

Nåt som tar mig bort

 

Om du spelar din roll nu, så spelar jag min

Om du är min saknad då låtsas vi att jag är din

Om du inte vill veta så fråga inte nåt

för jag blir snart en annan, ja, sekunden efter att du har gått

 

Jag drömmer, jag drömmer

jag faller, jag faller

och  jag behöver nåt

Nåt som tar mig bort

Jag drömmer, jag drömmer

jag faller, jag faller

och jag behöver nåt

Ja, nåt som tar mig bort

 

Låt mig drömma drömmar

och låt mig falla, falla

för jag behöver nåt

Ja, nånting som tar mig bort







Kommentarer
Postat av: Trampe

Man blir ju onekligen nyfiken på vad storyn med Tonis dotter är.



Förresten, är det bara jag som tycker att "Lyckliga slut" är Tonis kanske bästa skiva som helhet betraktat?

2010-04-25 @ 01:52:10
Postat av: Anders

Trampe: Ja, jag har inte velat fråga nåt om det, jag känner att det är lite för privat.

Lyckliga slut är en av hans allra bästa skivor, i mitt tycke betydligt bättre än Blå andetag, men Toni själv har ju inte den uppfattningen. Jag tror att den nya skivan kommer att bli hans allra bästa, men innan jag hört alla låtar från den så håller jag fortfarande debutalbumet allra högst som helhet betraktad, även om det finns några spår där som inte håller riktigt högsta klass. Sen finns det ju extremt bra låtar även på dom andra skivorna, så det är en svår gradering. :-)

2010-04-25 @ 01:56:41
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Trampe

Samma här, jag tycker också det är lite för privat, så jag har inte heller velat fråga om det.



Den är nog min favorit än så länge i alla fall. Blå Andetag har flera fina låtar, men några andra känns mer som trötta upprepningar, och produktionen känns lite väl plastig och daterad ibland. Lyckliga slut är en betydligt starkare helhet. Debuten var det för länge sen jag hörde för att jag ska kunna kommentera det.

2010-04-25 @ 12:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0