Bills sång

Från skivan Tecken på liv kommer här den oerhört vackra Bills sång, och när jag skriver ner den här skänker jag en extra tanke till Susanne...

Bills sång

Jag skrev det här till dig
alldeles för sent
För sent för att hålla nåt samvete rent
Det är som det är
det blir som det blir
Ibland har man nog av sitt eget liv
Sista gången
innan luren lades på
sa du - skriv en sång till mig
så här kommer den då

Liv, du finns inte kvar
kan man ta ett steg
för det som ska komma
och ett steg
för det som var

Sorgen i kroppen
viktlös och stum
Slår emot
far runt, far runt
Tomma ord
ändå är det vad vi har
Det var knivar eller guld
mellan oss och det som var
Jag tror inte på himlar
som lyfter upp eller förgör
Jag tror att man lever,
att man lever tills man dör
Men finns det en chans
att ett eko dröjer kvar
Låt det komma till mig
berätta vad det var

Liv, du finns inte kvar
men du står här och stampar och slår
Bland minnena som far

Du ville se igenom allt
sanningen gör en fri
Vad du än såg
blev du kvar däri
Minns jag fel
ett av skuldens trick
som du stod framför mig
med ett rop i din blick

Liv, du finns inte kvar
men du står här och stampar och slår
Bland minnena som far

Liv, du finns inte kvar
kan man ta ett steg
för det som ska komma
och ett steg
för det som var

Jag ska bära dig med mig
det vet jag att du vet
och du bär en bit av mig
in i din hemlighet
Jag ska bära ditt skratt
din gömda sorg
Sprickorna i blicken
ner till Bagarmossens torg
Jag tror inte på himlar
som lyfter upp eller förgör
Jag tror att man lever
att man lever tills man dör
Vissa dom säger
- Det är ont
- Det är gott
För dig var allt bara en kamp
för nåt du aldrig fått

Liv, du finns inte kvar
men du står här och stampar och slår
Bland minnena som far

Liv, du finns inte kvar
kan man ta ett steg
för det som ska komma
och ett steg
för det som var


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0