Blå andetag

Blå andetag

Längtan i min hand
Som en puls het och stum
Två slutna ögon
En öppen mun

Sekunder av bilder
Och hjärtats slag
Och blodet som rusar
För att sen sakta av

Ingen är nära nu
Ingen finns här
Bara dessa blå andetag jag bär

Det här är ingen sång
Till Louise eller nån
Det här är bara Blå andetag

Jag gjorde en lång, lång resa
Det var en märklig färd
Jag höll mig vaken
In i en helt annan värld

Tankar dom måste sova nu
Och torn falla ner
Blå andetag är allt jag ber

Det här är ingen sång...

En ny dag för hon och han
En ny dag för den som kan
En ny dag
Som försvann

Orden dom är på flykt nu
Lämnar mig ifred
Och jag samlar luft
Att andas med



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0