Egen text till min bror

Eftersom bloggen heter Toni och jag, o tanken från början var att jag skulle blanda lite mer egna texter med Tonis. Nu har det ju inte riktigt blivit så, men nu tänkte jag att det var dags för en liten egen text.

En hyllning till min bror.

Jag minns vårt barndoms pojkrum

som vi delade, jag och du

Med affischer och skivor på väggarna

så många dagar sen nu

Vi har blivit vuxna

du kanske mer än jag

Hur vi än väljer att leva

så finns liv ännu kvar

Du finns alltid vid min sida

Precis som du gjorde då

när jag som mest behövde dig

Minnen svåra att förstå

 

Vi gick stigen uppför berget

Samma spår som hon och jag

Du gick stark och tyst

när jag gick stum och svag

Vi satte oss på bänken

i gläntan i solens sken

Vi talade om livet och tiden

och om det som ska komma sen

 

Jag vet inte om jag någonsin

tackat dig för att

du fanns där bredvid mig

när dagen blev så svart

Men jag skriver dessa rader

hoppas du ska förstå

att jag älskar dig brorsan

lika mycket nu som då

Jag hoppas jag kan få finnas

där för dig som du fanns för mig

någon gång om du behöver mig

vill jag vara stark för dig

Du får tycka mina ord är fåniga

du får skratta om du vill

Men dom flödar ur ett naket hjärta
Som är lyckligt att du finns till


Kommentarer
Postat av: Björn.

Halloj.

Finns det musik till Anders? Det är en jävligt bra text. Jag har läst texter av dig, som du publicerat tidigare här och är mycket imponerad.



Finns det musik vill jag gärna höra.



B.

2010-02-09 @ 15:51:12
URL: http://www.vitblogg/bjorngidlund.se
Postat av: Björn

Skrev fel bloggadress i förra inlägget.

Nu ska den vara rätt hoppas jag.



B.

2010-02-09 @ 15:54:40
URL: http://www.bjorngidlund.se/vitblogg
Postat av: Anders

Björn: Tack för dina snälla ord. Nja, jag har väl tänkt mig nån melodi när jag skrev, men eftersom jag dessvärre är hopplöst omusikalisk så kommer jag nog inte längre med det än bara till melodier i huvudet. :-)

2010-02-09 @ 16:08:24
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0