Hjärta på armen

Hjärta på armen

Här är det sommar
hur är det med dig
Ger dom dig breven
jag skriver till dig
Räknar du dagar
Händer det nåt?
Jag försöker sätta ord
på tiden som gått

Om du vill
håller jag tiden still
så du kan
drömma dig fram

Bara en gång till
säg att du vill
säg att du kan
drömma dig fram

Jag går samma vägar
vi gick du och jag
in genom tunneln
upp emot stan
Bredvid mig går en pojke 
nyss fyllda fem
Vi spela fotboll
sen gick vi hem

Om du vill
håller jag tiden still
så du kan
drömma dig fram

Bara en gång till
säg att du vill
säg att du kan
drömma dig fram

Här är det sommar
stilla och dött
men när jag blundar
kan jag se dig
i ett skimmer av rött
Röd är min längtan
Röda spår
Överallt doften
av ditt blonda hår


Från skivan Tecken på liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0