Kom till mig

Första sången från första skivan:

Kom till mig

När du kom emot mig
med ditt röda, långa hår
som såg ut att ha vuxit
i Trollskogar, i flera
         tusen år

Jag målar en himmel i dina
         ögon
målar ett hav åt din törst
Mitt kött
         och mitt blod
allt för en kvinnas lust

Jag säger:
         Kom till mig,
kom nu i natt
         Kom till en man
som är förlorad
         och besatt
         Kom till mig,
kom både våt
         och het
         Kom som en Drottning
utav kyssar
         och
              smek

Och när vi möts imorgon,
när vi passerar varann,
du får denna mans hemlighet,
mitt hjärta i din hand

Att ett hjärta talar sanning
vet alla
          och envar
Den du nu skådar, det är jag
          och
detta hjärta är allt jag har

Jag säger:
          Kom till mig...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhhhh...har letat efter denna låt i snart 20 år ;-) TACK

2011-03-11 @ 16:47:53
Postat av: Anders

Camilla: Vad roligt att du hittade den! Hoppas du lyssnar/läser runt bland övriga låtar här också, finns många pärlor! :-)

2011-03-11 @ 17:55:28
URL: http://toniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0