Vad ingen annan kunde se

Från succéalbumet Blå andetag från 1993 kommer här texten till:


 Vad ingen annan kunde se

Jag skriver till dig nu som vän och man

jag skriver detta brev medans jag ännu kan

Vet inte längre om jag kan få dig att le

men jag minns att du sa att du såg

vad ingen annan kunde se

 

Kanske jag griper i tomhet

när jag viskar ditt namn

Längtan blir så lätt som kramp

när inget annat känns sant

 

Jag som sjöng sånger om kärlek

men lät allt gå mig förbi

Allt det som var att älska

blev mest som ett vackert fotografi

 

Men det är en tro, en liten skärva

jag höll den hårt i min hand

när jag föll ut i ingenting

Den skärvan är en önskan om att än en gång

bli din man

 

Jag skriver till dig från de tystas sal

här finns alla de sorter som har glömt sig kvar

Jag vet inte när men jag måste snart härifrån

Väntar du än på mig nere vid ån

 

Det är en tro, en liten skärva…






Kommentarer
Postat av: Birgitta

....men det är en tro en liten skärva jag höll den hårt i min hand......ännu en rad ur Tonis hjärta och själ......

2010-06-29 @ 23:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0