Egen text - Mötte varma bruna



Det var ett tag sedan jag själv bidrog med någon text till bloggen, så här kommer en liten text jag skrev för ett tag sen.


Mötte varma bruna

med mina sorgsna blå

tomheten i djupet

kanske för svår att förstå

 

träden växlar färg

livet väcks nu åter

ingen kan nog se

att mitt leende faktiskt gråter

 

Fåglar vänder lyckliga

siktar grönt norrut

för mig långa vägar,

eviga nätter utan slut

 

Hur tomt kan fyllnad kännas,

hur mättad kan tomhet va

Samma sol och samma himmel

Vi vill ju bara ha det bra

 

Ingen brådska,

vi är där vi är

På stigen som leder framåt

tusen viljor, saknad, begär






Kommentarer
Postat av: Birgitta

ingen brådska vi är där vi är......poesi med livsvisdom. Tänk om vi kunde lära oss alla att leva i den......du är rik i din själ. Vacker dikt! Kanske har du något du skrivit liggande i någon låda, ut med det på blogg och i bokform......

2010-06-29 @ 23:28:53
Postat av: Anders

Birgitta: Tack så mycket! Jag har precis sammanställt ett litet enkelt häfte med lite texter. Vill du ha ett ex kan du maila din adress till mig på [email protected] så skickar jag kostnadsfritt. Bara kul om nån vill läsa. :-)

2010-06-29 @ 23:47:21
URL: http://toniochjag.blogg.se/
Postat av: Tommy Björk

- Bra ! Men det är alltid svårt att vara personlig och hitta de rätta orden.
Jag gör så att jag skriver ner fragment ur mitt liv, väldigt personligt. Och tar mina citat ur den boken, till något nytt. Ibland blir det bra, ibland blir det papperskorgen ! ;-) - De kommer när de själva vill, och då blir det oftast allra bäst !!! Mvh : Tommy

2013-11-24 @ 17:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0