Smak av salt

Varsågod, Helena! :-) Ja, ni andra oxå förstås...

Smak av salt


Natten ville inget illa

men knyt din hand så hårt du kan

Om man rest så långt och så länge

har man lika långt tillbaka till land, till land

Tillbaka till land


Knyt din hand för all din längtan

Knyt din hand för alla år

I denna eviga väntan, knyt din hand

Res dig och gå, res dig och gå


Och du kan skylla på andra

och på livet i sig själv

Blunda o förbanna

tills ingen kan stanna

Jag lovar dig så vänd, så vänd

Jag minns din blick den där natten

och några gram på ditt bord

Och att du grät och att det ekade i trappen

Jag gick o du skrek att jag inget förstod

Att jag inget förstod


Det kommer alltid en dag då du ska betala igen

Alla stulna timmar till din lögnerska, älskarinna och vän


Och vart ska du fly och om du kommer fram

Vem har du då att dela med nånting

Av det du fann

Det du fann


Natten ville inget illa

Men knyt din hand så hårt du kan

Om man rest så långt och så länge

Då har man lika långt tillbaka till land, till land

Tillbaka till land


Jag tänker på dig ibland

Tror mig veta allt

Vet kanske inget annat än

Din smak av salt

Smak av salt

Smak av salt


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Den var djup... är det toni eller du som skrivit den?

2008-02-12 @ 16:51:16
URL: http://tobson.blogg.se
Postat av: Helena

Läser med tårarna rinnande....älskar denna låten!! Just nu så blundar jag och förbannar...:-( Men tack för den Anders/ Kramar

2008-02-12 @ 17:41:31
Postat av: Anders

Till Tobbe: Det är Tonis verk... :-) Han kan, den mannen...

Till Helena: Starka känslor väcks ju nästan alltid av Toni, och ibland är det ju skönt att få gråta ut till en underbar text oxå...

2008-02-12 @ 19:05:04
URL: http://toniochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0