I natt är vi älskande

image11


Från debutalbumet Toni Holgersson ...


I natt är vi älskande

I natt är vi älskande, i natt är du min
I natt läses dikter ur kärleks hav, du minns
       och öppnar din grind

Utanför här faller snön, julen har just gått förbi
Ett nytt år ska komma med glädje
       och sorg uti

Låt det stanna nu,
låt henne alltid ha denna blick,
låt oss glömma de tider
       och det liv
                   som vi aldrig fick

Jag har målat den vackraste tavla till dig,
målat den djupt inne i mig
Den är fylld av alla de färger du säger att du
       älskar hos mig

Den ska jag visa när gryningen kommer,
den ska ses i gryningsljus
Den ges till dig för att du ska minnas
       och
för att jag ska finnas hos dig
när dagen kommer
       och
det blir ljust

Så... Låt det stanna nu,
låt henne alltid ha denna blick,
låt oss glömma de tider
       och det liv
                     som vi aldrig fick




Ja, vad ska man säga.... Kan det sägas vackrare?


Nu när Ni ändå är inne och läser så skriv gärna en kommentar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0