Att älskas




1986 släppte Toni Holgersson en singel tillsammans med Krister Sand under namnet Månbröder. Låtarna på singeln är Utanför mitt fönster, som sedan även kom med på solodebutalbumet i lite bearbetad version, och Att älskas vars text lyder:

Att älskas

Har du fått vad du ville har du ätit dig mätt
Är du nöjd nu människa med allt vad du sett
Du har tagit allt som jag har gett
Jag gav dig helt utan sans och vett

Dina ögon var ärliga men din själ var falsk
Döden spelar sin välkomnande vals
Om jag bara kunde skulle jag
Krossa och spotta på allt vad du har

Du gav mig ditt ord och jag gav dig min värld
Du slog den i blod och jag sa att jag inte var värd

Att älskas
Inte värd att älskas...

Du vet att tiden går sägs att den läker sina sår
Men så djupt som du högg lär det ta tusen år
Tänker inte vandra och bara klandra
Jag säger som du sa min vän det finns andra
Att älska...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0