Galenskap & larm




Från skivan Louise & kärleken (1990)



Galenskap & larm


Ett brev jag nu sänt, min saknad är stor
Kom din mjuka arm, dölj galenskap och larm
Kom se min sjuka glans, se allt skitigt och svart
Så kom genast hit, skölj ren gör min tanke vit


Louise, kom hit, det sliter och drar,
det river och det bränns
Blås ut både ljus och pupill,
snart inget längre känns


Du vet, människorna skratta och när mitt hjärta var tomt
lade de där sedlar och mynt, det måste skramla när dåren har rymt
Är jag nu hemma, då detta är sant, aldrig mer lämnar jag er


Du vet att tankar dom svävar, skratt klingar ut,
nå överallt vill orden
Musik och sång det glöms på en gång
när du famnar den svarta jorden


Louise, kom hit, det sliter och drar,
det river och det bränns
Blås ut både ljus och pupill,
snart inget längre känns .... snart inget längre känns







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0