Allting är över




Nästa text kommer från succéalbumet Blå andetag från 1993.

Vem känner inte igen sig, och har någon gång befunnit sig i just det här läget?


Allting är över


Så du vill gå nu
Gå vart du vill
Vad ska jag säga
Vad är det du vill
Du har sett i mina ögon
Hört detta hjärtas språk
Fått all min längtan
Är det  därför jag ska säga förlåt


Allting är över
Allting är förbi
Nu går du vart du vill
Nu är du fri


Så här tar vägen slut
Här finns inga ord
Med händerna längs sidan
Lämnar jag vårt bord


Allting är över...


En människas drömmar
Säg vad spelar dom för roll
Om en viskning i ett öra
Slår ner dom till noll


Allting är över...


Vem vill se mig falla
Vill din nya vän få rätt
Och ska han trösta dig i natten sen
Har han sagt på vilket sätt


Allt i dina ögon
Jag tycker mig ha sett
Om jag vänder det ut och in
Då hittar jag kanske rätt


Allting är över...












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0