Grön linje




Fyller på med ännu en text nu när jag ändå är igång och är inspirerad. Den här gången faller lotten på låten
Grön linje som är med som femte spår på skivan Tecken på liv från 2005.






Grön linje


Det går en grön linje ner till söderort
Där fåglar gett namn till dom platser vi bott
Det går en grön linje ner till söderort
Säg det igen
Gjort är gjort


Det går en grön linje ner till söderort
Där fåglar gett namn till platser vi bott
Det var ett Havsörnsstorg och en Ejderväg
Men det var aldrig några vingar som bar våra steg


När jag står här idag är du min äldsta vän
Från skafötters till behandlingshem
På ett Kungsholmstak minns jag hur allt gick till
Bara en bur mellan mig och allt vad jag vill


Jag vill ta en grön linje ner till söderort
Där fåglar gett namn till dom platser vi bott
Det går en grön linje ner till söderort
Säg det igen
Gjort är gjort


Jag var fyra år yngre, ville alltid vara först
Vaknade varje morgon med fyra års törst,
Törst efter droppar, efter droppars fall
Sen stål i armen där jag sköt kristall
Gode gud, som en katedral
I varje tal sjöng mitt lyckotal


Det sjöng:
Grön linje ner till söderort
Det går en grön linje ner till söderort
Säg det igen


Där ser du mig i baren, där hänger jag på scen
Där tänder jag en cigarett på mitt eget sken
Men nånting falna, jag hann aldrig ikapp
Fastna med armen djupt ner i trollkarlens hatt
Käften i backen full av grus och jord
Du och jag, Vi är av samma blod
Man kan räkna sina dagar tro att man går fri
Men ett fängelse är det fängelse man bär inuti


Det går en grön linje ner till söderort
Säg det igen







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0