Vänder hem




Från skivan Zigenaren i månen från 1991 kommer här texten till Vänder hem:





Vänder hem



Kom o dansa med mig
genom denna gamla stad
Ur vattnet stiger sjörök,
molnen finns här bakom gröna små blad
ett skratt i en gränd när jag går förbi
över kullersten och kring mina ben
strös en melodi


Jag säger att allt är smekt av händer
varje droppe i detta regn
Ur askan av mina bränder
reser sig en man
han vänder hem igen
han vänder hem igen


Jag ristar ett hjärta i en gammal ek
Det måste lämna mitt blod nu
det som rev och slet
Det finns en visdomslycka, den leker kull
vi famlar efter den tills du faller omkull
Men i ditt hjärta finns en annan sort
det är ditt val vilken du väljer bort


Jag säger att allt är...


Dessa silversträngars kärlekssång
i och omkring mig ännu en gång


Hem igen
Jag vänder hem igen...



Det här är för fälten
i norr o i söder,
för månen över Stockholm,
för timmarna hon glöder
Det här är för dig
för ditt födelseskri,
för vad du än söker
och för vägen dit
Det här är för livet,
ängarnas röst
i och omkring mig
som fåglar i mitt bröst












Kommentarer
Postat av: synnöve

vilken underbar texxxxxxt

2010-06-14 @ 18:14:08
Postat av: Anders

Synnöve: Jag kan bara tacka för kommentaren och hålla med! :-)

2010-06-14 @ 22:07:06
URL: http://toniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0