Valentine (Hjärtat slår väntar på)

Länge sen jag skrev ner nån text, men nu har jag gjort ett försök med Hjärtat slår, väntar på. Jag är inte helt säker på att allt är helt korrekt, men i stort sett iaf.

Valentine (Hjärtat slår väntar på)

Du ligger i ditt rum igen
i en säng på fjärde våningen
Ingenting av det du vill ha
ingenting vill stanna kvar
Ingen tröst har jag att ge
jag har inga kort att spela med


Hjärtat slår
väntar på
nånting att vänta på


Här går livet i snigelfart
här är det som det alltid vart
här ser du dom gå runt i ring
här går man mot ingenting
Du ber om nånting blått o nånting rött
nåt som färgar tills blicken dött


Hjärtat slår
väntar på
nånting att vänta på


Från ett fönster där dagen går
strömmar ljus i din korridor
Du ser henne komma in
o du säger att du varit blind
Livet är tyst när man undrar så
Vill bli kysst när man måste gå


Hjärtat slår
väntar på
nånting att vänta på


Hjärtat slår
väntar på
nånting att vänta på


Kommentarer
Postat av: Tommy Björk

Härligt att se att det är flera än jag som äntligen insett Toni´s storhet ! " Båtar av sågspån " är tveklöst ett mästerverk inom kategorin NÄRA !
- Plattan " Ibland kallar jag det kärlek " köpte jag när den kom ut, och var fast ! Den gick helt enkelt rakt in ! Och är sedan dess en mina absoluta favoriter, när jag vill fälla ner persiennerna, och ta fram whiskyn och bara släppa taget om verkligheten och njuta. Känner igen mig själv i texterna på den här plattan. Har ännu inte tagit till mig " Sentimentalsjukhuset" än, men spontant tycker jag inte den håller samma klass. Men tyvärr är det ofta så att popularitet gör att man kan förlora sig själv.- Fins många exempel på det! Kram på er alla ! Mvh : Tommy

2013-11-24 @ 16:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0