Brev till resandeflicka



Från senaste skivan, Ibland kallar jag det kärlek, kommer här texten till den underbara Brev till resandeflicka:


Brev till resandeflicka


Jag går vid din sida
Det är i början av april
Det är en tid av väntan
Inte ens himlen vet
vad den vill


Du har din blå kappa
Den du fått av din bror
Det är tomt längs stränderna
Några fåglar, några ord


... Förlåt mej


En gång blomma trädet
Då såg jag dej le
Såg barndomens hästar
Såg dej följa med


Sån är kärleken
Andas när den vill
Jag vet inte varför
Men i mig är det alldeles still


... Förlåt mej


Jag ville ljus i dina steg
Jag ville skuggan av ett brott
Jag ville ta mej hem
Jag ville ta dej bort


Nu går jag vid din sida
Det är i början av april
Det är en tid av väntan
Inte en himlen vet
vad den vill


... Förlåt mig


(Lite kuriosa: Ja devlesa, som Toni sjunger i refrängen, betyder Gå med Gud på romani)










Kommentarer
Postat av: Birgitta

så underbar.....

2010-06-29 @ 22:43:25
Postat av: Anders

Birgitta: En av alla pärlor! :-)

2010-06-29 @ 22:44:31
URL: http://toniochjag.blogg.se/
Postat av: Lisbet

...kan bara nynna med.. griper tag.. vackert!

2010-07-07 @ 21:43:32
Postat av: Anders

Lisbet: Jag kan bara hålla med! (...o tacka för kommentaren!) :-)

2010-07-07 @ 22:20:57
URL: http://toniochjag.blogg.se/
Postat av: Beata

Mer kuriosa:

Toni sjunger "Ja devlesa diro, kava drom asha miro"

betyder "Gå med gud du, den här vägen är min."

2010-10-16 @ 00:25:30
Postat av: Anders

Beata: Tack för vidareutvecklingen! (och för kommentaren!) :-)

2010-10-17 @ 13:01:30
URL: http://toniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0