Och så går dessa dagar




Jag ska börja med att tacka för kommentarerna som inkommit på sistone, dom är alltid väldigt uppskattade. Som ett litet tack tillbaka så ska jag skärpa mig och uppdatera trots att lusten inte är på topp. Susanna skrev och bad mig lägga upp en av sångerna från senaste skivan, Och så går dessa dagar, så den kommer här:




Om ni vill höra och se hela programmet klippet är hämtat från så är här en länk till SVT-programmet Gokväll där Toni medverkade igår kväll. Innan låten finns även en intervju som inleds vid ca 5 min.

KLICKA HÄR


Och så går dessa dagar

 

Och så går dessa dagar

Dom går utan dej och mej

Jag undrar vad du gör med dina dagar

Håller du dom nära dej

Går du också vilse i vimlet

För det gör ofta jag

Visst är det nåt i människors ansikten

Som gör det enklare ett tag

 

Nu spolar dom isen nere på planen

Jag kör förbi där ibland

Bara en av alla dom saker

Som vi prata om men aldrig hann

 

Nya krig och gamla hjältar

Varning för halka och välta ljus

Jag står och bläddrar bland tidningar

Undrar vad du gör just nu

Samma sol och samma himmel

Fann du ringen jag gömt

Varför torkar aldrig färgen

På den här tavlan som jag drömt

 

Nu spolar dom isen…

 

Och så går dessa dagar

Dom går utan dej och mej

Jag undrar vad du gör med dina dagar

Håller du dom nära dej





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0