Egen dikt från förra årtusendet

Sitter här på söndagsnatten o snackar gammal nostalgi med min gamla vapen-dragare Punk-Mia. Hehe, vi gjorde visst mkt tokigheter som jag lyckats förtränga. (men det är kul att du har ditt minne intakt, min vän...) 
Hon har hittat gamla diktböcker som vi skrev när vi var unga och oförstörda (nu är vi gamla och (för-)störda... Hahaha). Det här är väl nästan preskiberat. Om jag minns rätt, vilket jag säkert inte gör, så var väl den "gamla, lyckliga" tiden kring 1993-96 eller nåt sånt. Hmm... 12-15 år, det är ju inte klokt vad tiden går...

Bland annat skrev jag tydligen en som doftar lite Toni, så då stoppar jag in den här, mellan Tonis texter. Det skulle ju ändå vara Toni OCH jag... :-)

"Jag har kvar smaken i min mun, den går aldrig ur

Lycka på tungspetsen, smaken av din kyss finns kvar

Varför?

Det vet jag inte, men trots att jag har försökt glömma hur du smakar

så finns din kyss alltid kvar

Men jag vill inte!

Vill förtränga smaken av dig och låta dig falla i glömska, eller kanske minnas dig så som du var

Som du var när jag älskade dig

Än dock smakar det sött i min mun"


Ja, vad säger ni, visst var det lite Toni-längtan redan på den tiden...


Kommentarer
Postat av: Maria

Tur att du tog ditt förnuft till fånga och sökte upp mitt nummer. Jag ska fortsätta berika dig med anekdoter från förr :-D

2008-02-11 @ 01:05:13
URL: http://justmyshit.blogg.se
Postat av: Lottie

Jaså du hade lite eget när allt kom omkring. Tjusigt! Hälsningar från en 70-talspunkare som sett Johnny Rotten´s hår i verkligheten, skrytsamt va ?! :-)

2008-02-11 @ 17:59:24
URL: http://www.lbblogg.blogspot.com
Postat av: Anders

Hehe... Jo, det är ju en merit att skriva med i sitt CV... :-) Själv lyckades jag undvika den spottande galningen... Hahaha!

2008-02-11 @ 18:03:34
URL: http://toniochjag.blogg.se
Postat av: Tobbe

Ha ha ha... klockrent: "nu är vi gamla och (för-)störda" ... kunde inte sagt det bättre själv! Tjusig dikt också... vem kunde ana att du hade någon talang alls!?
;) *asgarv*

2008-02-12 @ 16:59:42
URL: http://tobson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0