Ilsket biter frosten gräset

Jaha, då var det dags för några rader igen då... Fyller väl på med en egen till då, nu när jag väl börjat blotta mig...
En inte alltför uppmuntrande och positiv dikt, men ändå. Det får bli nåt gladare nästa gång...


Ilsket biter frosten gräset

Tysta skrik ekar i månskogen

Trädets kalla, bleka fingrar speglar sig i nattmånens tystnad

Karga, isande skrik

Vinden tvingar sig in, rispar öppna sår över huden

Blödande sår

Nacken bryts som istapp faller


Vattnet ligger väntande stilla

Ishinnan brister av vindens beröring

Slits sönder, blottar blod stiget ur djupets tysta mörker

Isen skriker inatt

Vintern segrar alltid till slut, lämnar stillhet

Fruset nypon

En gravsten över höstens slut


Vindens vassa naglar sliter

Rispar sönder hud och fingrar

Tömmer skrik, från djupet ångest av ilskna fingrars rop

Kylan fryser fast

Vägrar släppa taget kring livet, smärtan bränner

Dödens väntrum

Isen föds under månens smärta


Hmmm... Ja, man kan ju inte anklaga den för att va munter o Lasse Berghagen-käck i alla fall....

image19


Kommentarer
Postat av: Helena

Men Anders!! Vad bra du skriver...Jag läser mycket poesi och skulle inte säga att det var bra om jag verkligen inte tyckte det!! Kanon ju..Kram

2008-02-12 @ 22:23:36
Postat av: Maria

Ja du den var fin. Smärtsam så det skrek om det nästan. Slutade du någonsin skriva eller har du fortsatt alla år? Är nog lite skillnad på innehåll och skrivsätt från "the old days". Ja "you whooped my ass" på quizen :-)

2008-02-12 @ 22:55:09
URL: http://justmyshit.blogg.se
Postat av: Anders

Till Helena: TACK! Kul att du gillade det, även om den nog var i dystraste laget. Jag får leta upp nåt positivare tills nästa gång det är dags att kasta in nåt eget...

Till Maria: Skrikande smärta var nog typ det jag kände när jag skrev... Ja, du vet... Hmm... nja det har inte blivit mkt skrivet alls faktiskt, men nu börjar lusten så sakta komma tillbaka så det kanske blir mer o mer framöver.

2008-02-12 @ 23:15:33
URL: http://toniochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0