Glaspärlespel

Jaja, jag vet att jag har slarvat med inlägg, men jag ska försöka skärpa mig... Här kommer texten till Glaspärlespel, en fantastiskt vacker sång från senaste soloalbumet Tecken på liv.

Glaspärlespel

Jag önskar att jag visste
men jag vet ingenting
Kring allt jag ägt och mist
går jag runt som i ring

Allt låg i våra händer
men det var ingens fel
Ingen hade lärt oss
detta glaspärlespel

Ingenting stannar hos den
utan börjar utan slut
Jag kan se dig där marken andas
från mitt fönster,
jag önskar jag föll ut

Jag minns dina bruna ögon
Säg minns dom mig?
Jag byggde oss som ett altare
Fann nåd genom dig

Jag har TV och vänner här
men det är ett annat språk
Jag saknar det du såg hos mig
Det som Gud kunde komma åt

Ingenting stannar hos den
Utan börjar utan slut
Jag kan se dig där marken andas
från mitt fönster
önskar jag föll ut

Jag har din smak på tungan
Doften i min hand
Hör våra röster i natten
från den plats vi klev iland

Allt låg i våra händer
men det var ingens fel
Ingen hade lärt oss
detta glaspärlespel

Ingenting stannar hos den
utan börjar utan slut
Jag kan se dig där marken andas
från mitt fönster
önskar jag föll ut

Tack för ordet! Over and out!

Kommentarer
Postat av: TheFallenOne

ehm.. ajirjdg ahoigha rijäapirjg äpaigoi ahräoga.. så seriös orkar jag vara idag.. *S*

2008-01-30 @ 22:39:00
Postat av: Anders

Hehe... tack för den... Clock is clean! :-)

2008-02-02 @ 23:42:40
URL: http://toniochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0