I parken

Från debutalbumet Toni Holgersson (1989) kommer här den näst sista texten, innan textsamlingen av den skivan är komplett. (För att se alla texter från en o samma skiva så klicka på vald skiva under Kategorierna till höger)





I parken

 

På en bakgård mitt i staden

en grå och mulen dag

En boll studsar mot en vägg

och på andra sidan står jag

Det är höga hus omkring mig,

klädda i en sjuk grå färg

Min boll har röda vackra prickar

Jag leker att husen är höga berg

 

Och jag minns en dag i parken,

som i en annan värld

Alla barn och löv och skratt

Och skott från leksaksgevär

 

Jag leker med skuggor och med solkatt,

ser genom fönster in i stilla tysta rum

där man endast väntar, endast minns

Och en man, han öppnar sitt fönster,

stirrar i timtal ner

Mot en pojke på en bakgård,

är det sig själv han ser

 

Jag minns en dag i parken…

 

Jag finns fortfarande vid min bakgård,

Jag längtar fortfarande ut

Jag bär den alltid med mig

En barndom har inget slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0