Bilder från Washington Sq.

Jag fick ditt brev det kom igår
Det var så mycket du skrev jag inte förstår
Du skrev att du och jag aldrig varit dom vi trott
Och där vi sa oss leva aldrig varit där vi bott

Nu sitter jag och ser på bilder från Washington Sq.
Du och jag i gräset förundrade över att vara där
Du och jag i New York tidigt våren 92
Säg mig vad gjorde vi med allt vi hade då

Du och jag i taxin på väg in mot stan
Vi höll varann i hand med ögon som barn
Sen satt vi i fönstret bara stirrade ut
Nu sitter jag här med drömmarna
     du säger tagit slut

Och var jag än ser så ser jag dig
Det är som varenda kvinna påminner mig
Jag sov hos en annan igår
     men jag viskade ditt namn
Jag låg hos en annan igår men ändå i din famn

Du och jag i taxin...

Säg mig var tar allt vägen sånt man har i sin hand
Vissa kallar det verklighet men det är mest
      som stoft och sand
Det strös ut längs de vägar där vi sätter våra spår
Älskling, älskling så mycket jag inte förstår



Från skivan Blå andetag

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Detta är en så underbar låt, du har verkligen en rikedom inom dig.

2010-06-08 @ 21:29:07
Postat av: Anders

Birgitta: Jag håller med, en av mina favoriter från den skivan! :-)

2010-06-08 @ 22:37:32
URL: http://toniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0