Du med dina ögon



Från skivan Blå andetag (1993) kommer här texten till Du med dina ögon, en duett tillsammans med Irma Schultz..




Du med dina ögon

Jag tog henne hit den natten

In till våra rum

Rum av drömmar rum av kyssar

Med droppar av löften från min mun

 

Nu sitter jag i soffan med tårars förklaring

Och en bitter smak i min mun

Du stryker bort från kinden sorg och salt

Det är tyst och det är kallt i våra rum

När du säger:

 

Du med dina ögon

Kan finna lyckan någon annanstans

Bjud någon annan på din resa

Hon kommer se det som sin största chans

 

Om det finns nåt jag kunde säga dig

Finna ord som gör dig hel

Då skulle jag strö dom i ditt öra

Ge dig alla löften om att aldrig mer

 

     Jag har hört allt förr

        och jag har sänkt min blick

Varje gång du sagt att allt var en dröm

Men någon dag någon gång

Då hinner det ikapp en alla saker man gömt

 

Du med dina ögon…

 

Men vart ska jag gå älskling du är allt jag har

     Det finns en annan där ute

        och hon har dina märken kvar

Men du vet hur det va med mig

jag trodde att du gett dig av

     Vill du verkligen veta var jag var?

 

Du med dina ögon…













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0