Utanför mitt fönster



Så var det då dags för den avslutande texten från debutalbumet Toni Holgersson från 1989.





Utanför mitt fönster

I en bil som rusar fram, längs mitt barndoms land
så ser jag allt som jag glömde
       och jag sträcker ut min hand
Du säger nåt om att det är upp till mig
men du hejdar dig
Om du så mycket som rör mina drömmar
då dödar jag dig

Utanför mitt fönster
faller regn och hopp
men jag, jag står skyddad,
jag står med dig mot min kropp

Jag vill våga ta steget upp till en gammal vän,
att han ska öppna sin famn så jag får falla i den
Men jag sitter kvar här i bilen
       och jag sitter som i trance
Kör oss härifrån min vän
Jag har hört att nästa stopp
måste vara vår chans

Utanför mitt fönster...

Det sägs att vi har nått det nu, det vi alltid sökt,
för det här har vi offrat vårt blod
       och försökt
Och du, du kramar mig som om solen levde i dig
Jag tänker...om,
om du inte stod framför mig

Utanför mitt fönster...





Som jag skrivit tidigare, för att se samtliga texter från ett visst album, klicka på länken under Kategorier i högerspalten.





Kommentarer
Postat av: Jugge Larsson

Hej

Denna låt hade jag inspelad på en kasett för 20 år sen men den e puts väck....jag hade ingen aning om vem som sjöng....har fått massor av förslag genom åren,och helt plötsligt hittar jag texten här. Den är en av de finaste låtar jag vet....vet inte egentligen vad som gör den til det....men jag älskar den verkligen och har faktiskt vid 2 tillfällen gjort covers på den. Finns den fortfarande att få tag på tror ni?? Isåfall köper jag den direkt och skulle hemskt gärna vilja ha den signerad om möjligt



Mvh

Jugge 53 vårar, i Högdalen

2010-07-12 @ 23:58:08
Postat av: Anders

Jugge: Tack för din kommentar! Vilken rolig historia! Kul att jag kunde hjälpa dig med att hitta vilken sång det är du gått o letat efter. :-)

Låten är ju med på debutalbumet som heter just Toni Holgersson och det brukar finnas på Tradera lite då och då. Det är bara att hålla utkik där, eller leta i gamla skivhandlares skivboxar. Där kan man ju ibland göra riktigt fynd! :-)

2010-07-14 @ 18:09:25
URL: http://toniochjag.blogg.se/
Postat av: jugge igen

hittade låten här på nätet men den låter inte likadant som min inspelning, kan det vara någon annan som gjort en cover eller har Toni gjort en annan version av låten, min inspelning var från radion ( kan det varit live)

2010-07-17 @ 20:33:25
Postat av: Jugge återigen

YES, jag hittade kasetten, och som sagt det är en helt annan inspelning, jag har nu överfört den till Mp3-format och skulle kunna maila den till dej så får du lyssna om det verklihgen är Toni......det låter mer som Adolfsson & Falk tycker jag



/Jugge

2010-07-18 @ 10:51:12
Postat av: Anders

Jugge: Vad kul att du hittat din gamla kassett. :-) Jag misstänker nästan, utan att ha hört den, att det är versionen som Toni spelade in tillsammans med Krister Sand under namnet Månbröder redan 1986. Du får väldigt gärna skicka den till mig, adress [email protected]. Som tack ska du få lite andra rariteter när jag väl lyckats få över mina singlar till mp3-format. :-)

2010-07-18 @ 21:38:54
URL: http://toniochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0