Vågornas skum




Ni som uppmärksammade Toni Holgersson under hans första storhetsperiod i början av 90-talet kanske känner igen följande text som är hämtad från Blå andetag. En ganska kort text som trots det inrymmer väldigt mycket. Jag får i alla fall fina bilder i huvudet av dessa få ord.


Vågornas skum


Ljusröda blad av salt och sammet
Droppar regn skänker kärlek namnet
En kyss och en öppen mun
Du och jag nakna i vågornas skum
Mot brandgult tegel fäster solen sitt skratt
Du och jag vaknar ur samma natt
Kring mitt finger av löfte och tro
En gyllene ring av kärlek
Bygger sitt bo



På Blå andetag deltar även Irma Schultz på sång i denna låt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0